Smartlog v3 » Fr. Møllers hverdag » Godt så, Iduna :-)
Opret egen blog | Næste blog »

Fr. Møllers hverdag

Stort og småt - mest småt - fra et mindre, kedeligt liv i en mellemstor, jysk by

Godt så, Iduna :-)

5. Jul 2007 16:39, valkyrien.dk

"Fortæl otte ting om dig selv". Ja, det er sådan set nemt nok... Sæt dernæst otte andre sagesløse mennesker på samme opgave. Som sådan også nemt nok - dog med risiko for, at de samme bliver "tagget" igen og igen. Alternativt, at de slet ikke opdager det. Men det fralægger jeg mig så ansvaret for, Iduna :-).

1. Jeg har aldrig været særlig vild med "børn". Når veninderne tjente nemme lommepenge ved at trille rundt med fremmedes unger i barnevogne, måske lege, det var deres egne, ville jeg hellere gå lange ture med min hund eller læse bøger. Børn har til gengæld besynderligt nok altid været vilde med mig. Jeg passer stadig helst ikke børn, hvis jeg kan blive fri.

2. Jeg mødte mit livs kærlighed i 1993. Jeg elsker ham stadig, men kunne ikke tænke mig nogensinde at skulle leve sammen med ham igen.

3. Jeg er hemmeligt forelsket i Naser Khader ;-)

4. Jeg har aldrig haft kørekort. Brugte 12.000,- og tre køreprøver på ikke at få det. Ville, hvis jeg havde været dumstædig nok, sikkert have bestået en køreprøve før eller siden, men indså, at min kombination af kronisk stress og kun orienteringssyn på det ene øje ville have sluppet mig løs som en elendig bilist. Og dem er der rigeligt af endda.

5. Jeg har aldrig rigtig vidst, hvad jeg ville være, når jeg blev stor. Med andre ord aldrig kunnet identificere mig med noget bestemt fagområde. Ville i kraft af min erhverserfaring kunne få fuld merit som "kontorassistent", men ser ingen grund til det - det er stadig faget med den højeste ledighed.

6. Jeg er enebarn, så når mine forældre en dag er væk, er jeg reelt alene i verden. Det bekymrer mig faktisk ikke.

7. Jeg er blevet kaldt "Danmarks sidste rødstrømpe" af "en af de gamle". Det er omtrent den kompliment, jeg har været mest glad for i mit liv.

8. Jeg interesserer mig meget for indretning og har altid ønsket mig en patriciervilla. Jeg får aldrig nogen patriciervilla. Men et lille byhus med gårdhave kunne nu også gøre det.

... Og så skal jeg plage otte sagesløse mennesker. OK - godt så:

Furien på den lysegrønne

Kaffetanten i det vestjyske

Den motorcykelgale skolelærer

Hende, der på det seneste har forsømt sin blog på det skammeligste

En anden hende, der vist p.t. studerer mafiosos på tæt hold. Men hun kommer nok hjem igen.

En til tider skarp og ordknap lærerinde

Sygepasseren på sydhavsøen

Den travle reklamedame

Så må vi jo se, om folk opdager, de er blevet tagget :-) 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Kommentarer

  1. Fr. Møller
    5. Jul 2007 17:02
    1

    Jamen det er da naturligvis aldeles frivilligt- jeg ville blot ikke være den, der ødelagde spøgen.

  2. Anita
    5. Jul 2007 17:07
    2

    Så lad mig endelig være den første til at "ødelægge kædebrevet", men som jeg sagde til en anden, så er der masser af fisk i havet og sålænge spøgen stadig er så ny og frisk, sålænge er der også nogle, som ikke har prøvet endnu ;o)

    God fornøjelse med det :o)

  3. Fr. Møller
    5. Jul 2007 17:12
    3

    Ja, der er masser af fisk i havet - men hvorfor egentlig være "Spielverderber", når der er tale om en harmløs spøg? Vi skriver alligevel allesammen så mange ligegyldigheder fra tid til anden, at jeg ikke kan se noget problem i at gøre det på opfordring ;-).

  4. Irene
    5. Jul 2007 21:16
    4

    Fr Møller, jeg gider godt for i virkeligheden skriver jeg næsten aldrig noget om "mig" ... ;-) Det bliver senere, skal lige levere et job til Amerika ...

  5. Fr. Møller
    5. Jul 2007 21:42
    5

    Næh, det gør du jo netop ikke, Irene :-). Og det er suverænt dit valg - og en af grundene til, at stafetten er gået videre til dig, er jo netop, at du selvfølgelig helt selv vælger, hvor tæt på de skide otte ting skal gå. Det er en sommerspøg, og mere indviklet er det ikke...

    Jeg kan unægtelig blive lidt træt af blogdivaer, der på den ene side nærmest hiver deres sagesløse læsere med i seng, men samtidig skal hykle at være aaahlt for hemmelige til at kunne deltage i et simpelt meme...

  6. Irene
    5. Jul 2007 22:04
    6

    Det er et frit land Fr. Møller og jeg synes det er dejlig ærligt at man ikke gider deltage!

    Anyways, jeg klør på senere ...

  7. /many
    5. Jul 2007 22:14
    7

    Hvad vil du vide?

  8. Anita
    5. Jul 2007 22:35
    8

    Møller - respekter dog et nej for pokker. Det kan da ikke være så svært! Du spørger og jeg svarer. Længere er den sommerspøg altså ikke.

  9. Fr. Møller
    5. Jul 2007 22:41
    9

    Ja, det er et frit land med plads til masser af krukkeri - det er vi sikkert mange, der sætter stor pris på :-).

    /many - ikke noget specielt - det er blot et meme, som jeg sendte videre :-).

  10. Anita
    5. Jul 2007 22:49
    10

    Der sker da godt nok noget, når du får en afvisning, hva'?

  11. Fr. Møller
    5. Jul 2007 22:50
    11

    Klap da lige ridedyret, kaffetante!

  12. Anita
    5. Jul 2007 22:52
    12

    Et nyt udtryk :-D

  13. /many
    5. Jul 2007 22:54
    13

    Nå, men så bliver det for ligegyldigt for mig.

  14. Fr. Møller
    5. Jul 2007 22:58
    14

    /many - nu skuffer du mig - en skolelærer, der ikke kan med "fristil" ;-). Spøg til side - det er et frit valg. Jeg samlede blot en bold op, da den landede her - en slags simpel høflighed - eller nowed...

  15. /many
    5. Jul 2007 23:03
    15

    Skuffelsen må du selv deale med, ikke mit problem :o)

  16. Fr. Møller
    5. Jul 2007 23:05
    16

    /many - der er ikke noget problem. Med mindre du har et, fordi jeg tilfældigt kunne huske din blogadresse, da et meme faldt forbi...

  17. Fr. Møller
    5. Jul 2007 23:06
    17

    Tilføjelse: Jo, der er sørme et problem. Jeg forventede en smule humor fra den stramtandede skolelærerrinde - hvordan kunne jeg dog...

  18. /many
    5. Jul 2007 23:09
    18

    Fair nok .. I betragtning af, hvor vigtig din weblog er for din sociale tilværelse, påtager jeg mig gerne det tunge ansvar at viderebringe Information om Livet hos /many™ ind i din stue. Det eneste jeg beder om er, at du fortæller, hvad du gerne vil vide. Så hvad er det egentlig, du ønsker?

  19. Irene
    5. Jul 2007 23:17
    19

    Many, jeg vil gerne vide hvor langt du kan hækle på en time ...

  20. /many
    5. Jul 2007 23:19
    20

    Hvis jeg sidder bag rattet = ikke en maske
    Foran computeren = Lidt hurtigere end Liselotte
    Foran kaffen = Dobbelt så hurtigt som Liselotte

  21. Fr. Møller
    5. Jul 2007 23:20
    21

    Jaja - den måtte vel lige ud mellem sidebenene... Jeg kan også godt se, at sådan seks uger, hvor man ikke får penge for at rette og korrekse på andre må være for meget for en skolelærer :-).

    Men jeg gentager gerne: Der er ikke noget, JEG specielt gerne vil vide. Jeg blev tagget i forbindelse med et meme, der går på at fortælle otte ikke nærmere specificerede ting om sig selv og bedt om at tagge otte andre. Det har jeg så gjort...

  22. /many
    5. Jul 2007 23:24
    22

    Du læser sq lige så dårligt, som du er i stand til at kontrollere dit humør, søde.

    Der var ingen sideben, men en meget direkte opfordring til at du udtrykte dig præcist.

    Hvis du ønsker at modtage information, må du være mere konkret end den fesne fralæggen sig ansvar du lægger for dagen.

  23. Irene
    5. Jul 2007 23:28
    23

    Den med kaffen er jeg helt med på ...

  24. Fr. Møller
    5. Jul 2007 23:41
    24

    /many - jeg har glimrende "kontrol" over mit humør :-). Imidlertid har jeg lissom ikke fundet på det her meme - jeg bringer blot en stafet videre. Jeg linker så galt baglæns til, hvor jeg fik den fra. Så vær sød at lade være at tolke alt muligt, der ikke findes, ind i det lille latterlige faktum.

    Det er ikke MIG, der ønsker information for fanden - det er et meme...Med frit slaw i bolledejen :-).

  25. /many
    5. Jul 2007 23:45
    25

    Vi har meget at takke opfinderen af citationstegnene for.

    Du mener altså, at du ikke forholder dig til det du offentliggører på din blog, men blot bruger domænet til at bringe andres budskaber videre?

    Tja. Sådan kan man selvfølgelig også spilde sin tid :o)

  26. Fr. Møller
    5. Jul 2007 23:54
    26

    Ja, man kan spilde sin tid præcis, som man lyster - er det ikke herligt :-). Faktisk forudså jeg din reaktion, da jeg "taggede" dig o;)). Så af hjertet tak for, at du bekræftede mine fordomme om et humorforladt menneske, der tager sig selv så skrækkelig højtideligt, at det nærmest kun kan få andre til at hive i grinesnoren...

    Jojo, jeg forholder mig glad og gerne til mange ting. Men gentager stilfærdigt, at et meme bringer jeg videre uden på nogen måde at intellektualisere over det. Det ligger lissom i selve memets natur - skulle jeg mene.

  27. /many
    5. Jul 2007 23:58
    27

    Noter denne dag i kalenderen! I dag har du fået tre nye kompetencer til dit meterlange CV:

    1. Clairvoyance
    2. Glæde
    3. Stilfærdighed

  28. Fr. Møller
    6. Jul 2007 00:04
    28

    Sludder og vrøvl :-). Jeg har blot fået bekræftet, at i forhold til det skriftlige medie, bloggen er, besidder du - /many/ - forskrækkende lidt humor. Det kan du sandsynligvis hverken gøre fra, for eller til... Du kan snildt være et sympatisk menneske endda - er det højst sandsynligt.

    Og du må af hjertet undskylde, at jeg prøvede at involvere dig i noget harmløst med almindelig underholdningsværdi. Det skal ikke ske oftere!

  29. /many
    6. Jul 2007 00:07
    29

    Undskyldning modtaget :o)

    I øvrigt bør du måske overveje, om du er enig i diagnosen "kronisk depression", med al den stilfærdige glæde du er i stand til at lægge for dagen.

  30. Fr. Møller
    6. Jul 2007 00:17
    30

    Diagnosen er så ikke kronisk depression - heldigvis da, for så havde jeg sgu været nødt til at købe en gasovn og stikke hovedet i... Den hedder kronisk depressiv forårsaget af kronisk stress...

    Ikke at det har en sk*d med meme-emnet at gøre. Korrektionen blot, fordi der i forvejen er så megen uvidenhed om emnet stress/depression. Og der trods alt er en verden til forskel på at være depressiv og deprimeret.

  31. /many
    6. Jul 2007 00:45
    31

    Så en kronisk depressiv person lider ikke af en kronisk depression, hm?

    Point til dig for at forsøge dig med et emne, som ikke umiddelbart handlede om en af dine uhyrligt mange erhvervserfaringer og deraf, i din optik, en gyldig mening om diverse i den negative genre, eller en længere udredning af dit sygdomsforløb, ingen i denne verden forstår at behandle.

    At filmen så knækker undervejs og ender i samme boldgade as usual, må skyldes dårlig vane.

    Bedre held næste gang :o)

  32. Fr. Møller
    6. Jul 2007 01:01
    32

    Nej, Marianne, det gør vi ikke nødvendigvis. Faktisk fik den uvidehned om emnet, du allerede i forrige kommentar lagde for dagen, mig til at begå et særskilt indlæg desangående...

    Men jeg skal gerne forenkle det yderligere: At værre kronisk depressiv er ikke at være kronisk deprimeret. Desværre blot konstant at være i fare for at få - nok - en regulær depression. Men det har jeg vist i grunden lige skrevet om.

  33. /many
    6. Jul 2007 12:10
    33

    Møller, Møller, Møller. Nu taler du om sygdom igen. Er du aldrig nervøs for at dyrkelse af al den lidelse netop vil fremkalde den lidelse, du ikke lider af endnu?

  34. Fr. Møller
    6. Jul 2007 12:43
    34

    Jeg dyrker ikke andet end karse i køkkenvinduet. Mens jeg gør det, er jeg nødt til at forholde mig til det faktum, at der åbenbart er nogle sammenhænge mellem kronisk stress og depressivitet (hedder det det??). Det er jeg blevet nødt til at forholde mig til, fordi det i høj grad påvirker min hverdag. Som du måske har bemærket, hedder bloggen her "Fr. Møllers hverdag". Fr. Møller er så mig...

  35. Anita
    6. Jul 2007 13:02
    35

    Tillad mig at linke til en artikel, der er så ganske tankevækkende. Den er skrevet med Arbejdsglæde som en gennemgående rød tråd, men dens kloge ord kan sagtens læses med den almindelige daglige livsførelse i mente.

    http://www.mm3.dk/pdf/Arbejdsglaede-er-eget-ansvar.pdf

    It´s all in mind...

  36. Fr. Møller
    6. Jul 2007 13:57
    36

    En rigtig "happy-go-lucky"-artikel, der handler om, hvordan positiv tænkning kan gøre en forskel i forhold til f.eks. stress. Man vælger selv, om glasset er halvt fyldt eller halvt tømt, det er ganske rigtigt.

    "Artiklen" (som jo i virkeligheden er noget salgsgas for forfatteren) begår dog et par slemme fodfejl. Først ironiserer han lidt over, hvorvidt mange, der kalder sig "deprimerede", nu også er det. Det er mange faktisk ikke i klinisk forstand - som jeg også har været inde på et par gange, bruger vi efterhånden betegnelsen i flæng.

    Men altså, manden konstaterer, at mange slet ikke er deprimerede. Hvorefter han gudddødemig fortsætter med at referere til de samme menesker som "deprimerede" og hævde, at alt hans happy-go-lucky-gejl kan gøre en kolossal forskel for deres "depression".

    Det kan det desværre ikke. For et deprimeret menneske mister for en tid fuldkommen evnen til at tænke positivt - det er sgu nærmest, som om der bliver slukket for en del af hjernen.

    En anden fodfejl, manden begår, er at tage udgangspunkt i, at stress skyldes forhold, man kan ændre på. Bevares, det gør den ofte, og så er det bestemt bare at komme i gang. Men oftere skyldes den netop forhold, den ramte reelt ingen indflydelse har på.

    For nu at tage udgangspunkt i noget, jeg kender- nemlig min egen situation. Så var jeg da godt nok stresset, da jeg arbejdede 60 timer om ugen ofte uden at være sikker på, om der var til huslejen i næste måned. Det gik ud over mit immunforsvar. Normalt er jeg aldrig så meget som forkølet, pludselig knaldede jeg ned med den ene infektionssygdom efter den anden.

    Men jeg har været mere - og ikke mindst meget alvorligere - stresset i de år, jeg efterfølgende har gået på kontanthjælp. Rendt panden mod den ene mur efter den anden i forhold til at komme på seriøs efterudddannelse i stedet for nok et badutspringerkursus. Levet med en økonomi, hvor gælden bare vokser og vokser, og man ligger søvnløs om natten, fordi man ikke aner, hvordan enderne skal nå sammen, fordi f.eks. køleskabet synger på sidste vers.

    Så hjælper det sgu ikke ret meget at GLÆÆÆÆDE sig til Moster Ernas fødselsdag. Moster Erna både forventer og fortjener en gave, der ikke er råd til. Der er heller ikke råd til at tage toget for at besøge hende i dagens anledning.

    Sommetider kan de stikke deres "positive tænkning" skråt op!

  37. Karina
    6. Jul 2007 14:18
    37

    ....og således blev en fjer til 5 høns. Eller hvordan er det nu lige??

    Tænk at Fr. Møller igen og igen skal forsvare sig selv og sin måde at leve sit liv på.

  38. Tina.
    6. Jul 2007 14:37
    38

    Tjaeh, når ligegyldighed kan afstedkomme 9 efterfølgende (ja, jeg skriver NI, og ja, der står EFTERFØLGENDE indlæg) - så må fjer flyve :-)

    Men sjovt er det. Glæder mig allerede til forsvaret, naeh okay, forklaringen på den manglende konsekvens her. Many kalder ofte til latter - dog ikke altid den frivillige af slagsen.

  39. Anita
    6. Jul 2007 14:44
    39

    Jeg har aldrig bedt nogen, og dermed heller ikke Møller, om at forsvare noget som helst. Jeg tillader mig blot, i al stilfærdighed, at smide et link, som JEG synes er temmelig tankevækkende. At jeg så godt kan forstå, hvorfor Møller BLEV (er bevidst skrevet i datid) stresset over alt det, hun ligenu nævner af elementer fra en fortid, har intet at gøre med at skulle forsvare noget. Det vælger hun selv at gøre, uden jeg har bedt hende om det. I grunden rager det heller ikke mig, hvad der har været af gode og dårlige undskyldninger for hendes nuværende situation.

    Jeg synes stadig artiklen er god og uanset salgsgas eller ej, så er der yderst meget sandhed i det at tænke positivt og at VILLE og at VÆLGE at få styr på sit liv, så det er tåleligt at leve uden at få stress over det.

    Det kan rigtig mange, inklusiv undertegnede, lære lidt af. It´s all in mind og det er, hvorvidt man vil erkende det eller ej, så sandt som det er sagt. Tankekraften og ikke mindst viljen styrer vores liv og den måde det kommer til at forme sig på.

  40. Fr. Møller
    6. Jul 2007 15:13
    40

    Jamen Anita, det er en fin salgstale fra en mand, der åbenbart er blevet "noget terapeut" på et aftenskolekursus og nu - forståeligt nok - gerne vil hive sin inveestering hjem :-).

    "Artiklen" er elendig. Salgsgas på niveau med "lederen" i Isabellas Livsløgnsmagasin. Folk der falder for den slags gas, må være født i går. Men det er der vist osse rigtig mange, der er *G*.

    For nej - det er netop ikke "all in mind" - hvis det var det, ville hele sundhedssektoren være for sjov. Lige pånær lidt røvvask og noget skift at støttestrømper... Fordi brugeren var for fed til selv at nå derned.

    Og ja - allle kan da lære noget om at tænke positivt. Men fri mig for disse kursus-terapeuter, der ikke har fattet en skid, blot henrykt prøver at sælge almen viden.Det tragiske er faktisk, at der er kunder, der er dumme nok...



  41. Anita
    6. Jul 2007 15:18
    41

    Tænker du aldrig positivt Møller?

  42. susanne
    6. Jul 2007 15:37
    42

    Fr. Møller - er det ikke dig, der er vild med Dr. Phil?

  43. Fr. Møller
    6. Jul 2007 15:44
    43

    Jo, Anita, det gør jeg hver eneste dag. Det er blandt andet med til, at jeg har overskud til dagligt at tage mig af min hjerneskadede mor. Og det næste par måneder tage mig af rengøring og madlavning hos en god ven, der er kommet til skade.

    Sådan nogle ting gør jeg på trods. Jeg er dødtræt.Vi snakker ikke "træt" som i, at det kunne være hyggeligt at ligge en aften på sofaen i stedet for lige at sortere to maskiner vasketøj.

    Vi snakker derimod om at balancere på en knivsæg. Det gør jeg, og jeg gør det gene. Fodi jeg trods alt kan. Tilgiv mig, at jeg ikke falder på halen over "happy-go-lucky"-salgsgas på nettet,mens jeg knokler min magre røv ud af bukserne. Aldeles ulønnet.

  44. Fr. Møller
    6. Jul 2007 15:47
    44

    Susanne - nah... Jeg kan lide mandens stil og humor, så jeg ser da sommetider showt. Men det er vist også - det :-).

  45. Anita
    6. Jul 2007 16:00
    45

    Møller - der er da ingen der beder dig om at gøre det, men jeg forstår skam godt den hjælpende ånd og lysten til at give lidt af sit overskud til andre. Jeg besidder den selv, men har jeg en dag, hvor jeg er træt ind til benet, så må jeg være realist og indse, at det er mig selv, jeg først og fremmest er nødt til at tage vare på. Ellers ender jeg nemlig også i gulvet med et gedigent brag og det har ingen brug for! Så kan jeg netop ikke hjælpe andre igen, for så ligger jeg jo der og roder rundt.

    Dr. Phil er en klog mand og med humor ja. Han er skarp som bare fanden og selvom jeg også ser HAM som en salgsvare, så er hans programmer netop også tankevækkende ;o)

  46. Tina.
    6. Jul 2007 16:23
    46

    Mjaeh, Dr. Phil er omtrent ligeså underholdende som andet "jeg-råder-dig-til-at-burde" amerikansk tv. Men Anita, du har fat i nerven her: Lysten, og evnen, til at give hænger nøje sammen med hvad man evner at give sig selv.

    Der er kun een der kan fylde sig med det gode: det autentiske selv. Når det sker, vil man automatisk opleve at andre, i mødet med det, vælger at fylde sig med det samme. Fed gevinst for alle, og man ofrer sig ikke eller tager/giver ansvar i forhold til medmennesker.

    Jeg oplever ikke helt Dr.Phil sådan, om end han siger tingene meget lige ud. Men han SIGER så meget. Forestil dig, at du kan sige dig ud af en angst. Ahrr, det ville være fedt.
    Jeg siger også lige ud: Jeg er træt af mennesker som er alle andre steder end i sig selv. Men hjælper det? Du er et af de få eksemplarer her på denne side, som (ifølge min oplevelse) tager udgangspunkt i egne oplevelser. Jeg læser mange som bruger siden her som et fedt oplæg til debat, men som bruger den som stige i små verdner hvor man fejlagtigt tror, at andres hoveder er et trappetrin i deres mål efet at nå stigens top. Når de så ser, at "Ups, den holdt ikke", ja så er det naturligvis fr. Møllers skyld at hun overhovedet har denne hjemmeside, hvor man valgte at vurdere andre, i stedet for at deltage i debatten.

    Anita, det kom ud i "din" tråd af en årsag.

    venlig hilsen,
    Tina

  47. Tina.
    6. Jul 2007 16:25
    47

    Her skulle stå: men som OGSÅ bruger den som stige

  48. Anita
    6. Jul 2007 16:36
    48

    Tina - ingen ved, om vi andre har prøvet noget der ligner dét, Møller selv har, og har haft, inde på livet. Ingen ved, om der tales af erfaring, men jeg ved, at vi hver især tror på vores egne små virkeligheder med de farver de nu har og så er det, at vi ramler panderne sammen nu og da, når vi vil prøve at fortælle hinanden om dem. VI forstår ikke altid hinanden og det behøver vi i grunden heller ikke.

    Der kan komme en fed debat ud af en blog og det gør der også ofte, men nogle gange synes jeg, at Møller har en tendens til at starte en ufed debat, ved at høvle andre ned fra første kapitel i sine indlæg. Der skal brokkes og klages skal der og meget gerne med store armbevægelser. Modstand avler modstand. Sådan er det jo. En åben kommentarfunktion gør det så muligt for andre at dimmentere en påstand, stille spørgsmålstegn ved den og/eller komme med opmuntrende ord.

    Jeg vil helst det sidste, men kan sommetider ikke lade være med det første ;o)

  49. Fr. Møller
    6. Jul 2007 16:39
    49

    Nej, Anita, der er ingen, der "beder mig om det". For det er ikke et job jeg får løn for. Men jeg har altså en god ven, der oveni operation og genoptrænignng af højre skulder i et insulinchok stod lovlig brat af sin cykel og bækkede højre kraveben. Hen er desværre ikke kejthåndet.

    Vi troede - naivt - at der var (hjemmme)hjælp at få. Bare til de basale ting. Her snakker vi ikke om at tørre sig i røven. Men om, at vi troede - naivt - at selv den mest tomhjernede SOSU-elev fattede, at det er utrolig vigtigt, at en diabketiker får solid kost hver dag. Det fatter eleven måske også. Men hendes leder gør ikke.

    Jeg kan da være nok så "træt ind til benet" - det er er jeg sgu da hele tiden. Men når alternativet er, at en, der her og nu ikke kan selv, ikke får ordentlig mad - er diabetiker og ikke bare kan snuppe et spejlæg ved lejlighed. Jamen så må jeg jo, hvad enten jeg reelt orker det eller ej.

    Så er det sgu ikke mig selv, jeg først og fremmest må tage vare på. Så konmmer jeg sgu allersidst i den fødekæde. Om jeg oerker det elller ej - det er min virkelighed...

  50. Fr. Møller
    6. Jul 2007 16:46
    50

    Anita - ævl og kævl... For nej, uha ingen ved. For vi lægger kun et skønmaleri på nettet - fandeme ikke virkeligheden - føj da!!!

    Nejnej, vi skvatter rundt i stokroser og humlenumser og for en sikkerheds skyld, så ingen kan tillade sig at tvivle, fylder vi blogland med billeder af dem.

    For i Stepf... sludder - blogland findes der kun lykkelige replikanter...

  51. Anita
    6. Jul 2007 17:00
    51

    Hvorfor vidste jeg den ville komme? Den er efterhånden ved at være slidt som bare pokker. Tror du virkelig, Møller, at jeg vader rundt og kilder humlerne i numserne hver eneste dag? Tror du!? Så er du mere naiv end jeg havde forestillet mig.

    Det KUNNE være at vi er indtil flere, som IKKE ønsker at skilte med dårligdom og elendigheder, men den er jeg udmærket klar over, at du VÆLGER ikke at tro på ;o)

    Ligesom jeg ikke gider at skilte med mit sexliv, lige så lidt gider jeg at fortælle andre om, hvad der OGSÅ rører sig (ved siden af blomsterplejen og de stunder som går godt) af grusomheder her på matriklen. Jeg har før set, hvad det kan gøre for blogskribenter, som elsker at svine andre til, når de sidder i en sen nattetime og ellers ikke ved, hvad de skal tage sig til.

    Åhh jo, jeg har skam set det kære Møller og jeg var jo ikke den eneste til at få en ordentlig mudderklat i fjæset, da jeg mindst ventede det, vel.

    Heldigvis kan jeg smide én tilbage igen, hvor lidt jeg end ønsker det. Det ser bare ikke særlig kønt ud, gør det vel?

    Nå, jeg vil tilbage til humlenumserne, moccaen, det glittede magasin og mit perfekte liv. Eller noget...

    Hav en god dag :o)

  52. Tina.
    6. Jul 2007 17:25
    52

    Hej Anita.

    Nej, ingen ved. Jeg oplever derfor også en masse gætteri, for mange er tilsyneladende eksperter på andres områder, for INGEN ved om der nu ligger erfaring eller fordømmelse bag. Man kan meget let skjule egne erfaringer bag et ønske om at hjælpe andre (og dermed sig selv). Men det gør det så utydeligt og jeg læser mig til at mange af os ikke gider det der gætte/hente-spil. I bedste Dr. Phil-stil: Meld klart ud, eller bliv siddende i hjørnet og småbrok dig, og peg på egne vidunderligheder. De bliver sjældent oplevet, men ofte læst da de bliver skrevet igen og igen (Jep, det var en til Many).

    Alt læst opleves igennem den der læser det. Du ved det sikkert, men jeg vil alligevel undlade at tage ansvaret fra læseren, for det er jo i sidste ende os læsere/kommetatorer der fylder en del af feltet her. Hvis vi ikke gad debatten, var vi her ikke, vel?

    Jeg kan mærke at det er svært at være uenig med dig, fordi jeg er ivrig læser af din blog. Du inspirerer mig ofte, med dit positive livssyn, jeg tror jeg har det samme, men opnået gennem andre kanaler - og jeg ER uenig med dig henad vejen. Men nu blev det svære skrevet, det gjorde godt. Og jeg vil sandsynligvis ikke glædes mindre over dine indlæg, hverken her, eller på din egen blog.

    Venlig hilsen.

  53. Irene
    6. Jul 2007 18:19
    53

    Så er der serveret: http://furiens.wordpress.com/2007/07/06/8-meme/

  54. /many
    6. Jul 2007 21:20
    54

    Sikke en masse kommentarer, bare fordi et par stykker melder pas på et meme, Møller ikke forholder sig til, men kun er budbringer af.

    Nåhr :o)

  55. Fr. Møller
    6. Jul 2007 21:58
    55

    /many -.jeg har ikke postuleret at forholde mig... So don't kill the messenger.

    Anita - folk må jo gøre præcis, som de vil. Tillad mig dog en stille undren over, hvem nogen tror, de narrer, når bloggen forsøges brugt som undhængsskab for det perfekte liv, ingen har, når det kommer til stykket...

  56. Fr. Møller
    6. Jul 2007 22:02
    56

    Tak, Irene med de interessante initialer for, at der stadig er nogen, der kan tage spøg for spøg.

    Jeg har forsøgsvis givet "vores" bog videre - lagde den i psykiaterens venteværelse. Sidst jeg var der, var der ingen, der havde gaflet den. Manden er informeret om, at den er der,så hvis nogen udviser indladende adfærd overfor "Almindeligt dødelige", får de lige koncept bookcrossing forklaret.

  57. Irene
    6. Jul 2007 22:12
    57

    Herligt, godt sted at frigive den. Kunne du lide bogen?

  58. Tina.
    6. Jul 2007 22:14
    58

    Many, du undrer dig over de mange kommentarer? Ehh - jeg håber ikke man behøver undervise i matematik for at tælle egendelen.

    Du minder mig altid om møderne med mit netværk: der er et par lærere, en enkelt psykiater, men ellers overvejende psykologer. Når lærerne har udtalt sig, bliver der meget stille - ikke på den fede måde, der er blot ikke noget nyt, intet at kommentere. De er så heller ikke personlige i deres oplæg, så hos dig er da da lidt "kød". Tak for smuler.



  59. Fr. Møller
    6. Jul 2007 22:25
    59

    Irene - ja det kunne jeg absolut! Desværre har jeg vist forlist nogle data i forhold til at følge dens videre færd på nettet. Hvis den stadig ligger i lægens venteværelse, når jeg har næste tid i august, cykler jeg på den lokale "Bogcafé" med den. Der er større chance for, at nogen kender konceptet. Det var såmænd også dér, jeg først havde tænkt at lægge den - men det var på en eller anden måde lissom for oplagt.

  60. /many
    6. Jul 2007 22:27
    60

    Uha - du omgiver dig med fine folk, dér. Håber du en dag profiterer af sammenkomsterne :o)

  61. Fr. Møller
    6. Jul 2007 22:30
    61

    /many - hvad sker der lige for dig? Hvem synes du omgiver sig med fine folk, og hvad er dit problem i den sammenhæng?

  62. Tina.
    6. Jul 2007 22:42
    62

    Din vurdering af at der er "fine" folk tilstede, er helt din egen, og dit behov derfor.
    Men når du nu har lavet din kasse med "fine" folk, kan du vel også fortælle hvem de "fine" folk er, og hvad det betyder at være et fint folk? Og ikke mindst: Hvad det betyder for dig?

    Det glæder jeg mig meget til at læse om.

    Men Many, mellem os to: Så er det meget mere interessant at blive i sig selv. Man slipper simpelthen for at gætte sig til hvilken kasse en-eller-anden-dansklærer har puttet een ind i. Prøv det, det virker!

  63. /many
    6. Jul 2007 23:15
    63

    Hvor er I egentlig søde, når I lader humøret løbe løbsk :o)

  64. Fr. Møller
    6. Jul 2007 23:21
    64

    Ja - du kunne lære noget dér, Marianne...

  65. Tina.
    6. Jul 2007 23:26
    65

    @Many. Ja, det er vi (eller jeg, jeg taler bedst for mig selv) faktisk - tak for at du mindede mig om det. Humøret er absolut ikke at fornægte, vel?

    Men det skal du nu ikke lade dig slå ud af, det er enkelt nok: Hvil i dig selv og vær tilfreds med hvad du møder. Med lidt indre knofedt, og en åben vinkel kommer du også videre. Der er blot nogle der tager et par omveje, men ting tager tid Many - giv dig den.

  66. /many
    7. Jul 2007 20:06
    66

    Du har allerede lært noget i netværket :o)

  67. fivetosix
    7. Jul 2007 23:22
    67

    @Many..Du må da virkelig kede dig ovre hos Liselotte, siden du er så aggresiv på denne side pt

  68. Fr. Møller
    8. Jul 2007 00:19
    68

    Maybritt - tanken har fakrisk også stejfet mig. Det må dæleme være en ringe ferie, hvis man har brug for at være så negativ i sine udladninger. Personligt var jeg sgu nok hellere blevet hjemme.

  69. Fr. Møller
    8. Jul 2007 02:04
    69

    Anita, du VIDSTE, den ville komme, fordi du har valgt at leve i Stepford-online. Hvor alle er lykkelige hele tiden, mens de forviger humlenumser. Når man har truffet det valg, behøver man ikke just være clairvoyant for at "forudsige" mennesker som mig. Jeg håber ikke, du betalte for aftenskolekurset - i så fald vil jeg godt forestå en indsamling, så du får skolepengene retur. Nok er det nemt at tage slik fra et barn, men jeg synes jo ikke, man kan være det bekendt.

  70. fivetosix
    8. Jul 2007 07:08
    70

    JA! og så en lørdag aften kl. 20:06 på sin egen fødselsdag, der åbenbart iflg. egen blog skulle fejres med krabber........Det må være jævnt kedeligt der ;-)

  71. fivetosix
    8. Jul 2007 13:58
    71

    Tja! Og nu har KONEN iflg. egen blog fået migræne! Hun kan sikkert ikke nøjes med almindelig hovedpine ;-) Hvis hun virkelig har migræne, så må man da håbe hun husker "kaste-op-poser"

  72. Fr. Møller
    8. Jul 2007 17:30
    72

    Migræne er en fæl ting, man ikke kan spøge med. Jeg var så svineheldig ikke at være disponeret - har kun haft et enkelt anfald. Men begge mine forældre har lidt af det - min far i så alvorlig grad, at det var med til at sende ham på førtidspension for små tyve år siden. Jeg har med andre ord set migræneanfald nok til ikke at synes, det er spor sjovt eller "finere" end bare at have hovedpine. Det gør simpelthen så ondt, at man momentant bliver sindssyg.

  73. /many
    8. Jul 2007 19:05
    73

    Heh! Du har nok fået dig en ny bonkammerat, Møller. Hvor længe holder du bekendtskabet ud, før du må ofre en blogpost el. lign. om, hvor skrækkelig hun er?

  74. Tina.
    8. Jul 2007 19:49
    74

    Many.

    Er du ok?

    Det er som om du har det skidt, din bitterhed fylder meget . Jeg ved godt at det er din egen beslutning, dit eget ansvar - men er der noget vi kan gøre for dig?
    Måske vi kan stoppe med at være ansvarlige for egen lykke, du tror tydeligvis ikke på egnopnået lykke. Hvad der er udenfor din fattevene, må nødvedigvis være løgn. Er der en årsag til at du ikke vil have det godt? Er det dine børn? Din mand?

  75. /many
    8. Jul 2007 20:41
    75

    Tinapigen - brug du energien i dit netværk. De vil sikkert også kunne hjælpe dig bedre end jeg :o)

  76. Fr. Møller
    9. Jul 2007 02:51
    76

    /many - enhver, der skriver noget, der er tåbeligt nok, kan skam få "sin egen blogpost" her - som du vist fik det, da jeg på et tidspunkt fik lige lovlig meget af dine umotiverede stiklerier...

    Du lærer desværre ikke noget af det. Dine kommentarer er altid nærmest giftiggrønne af galde - alligevel mener du, det er f.eks. Tina, ikke dig, der har hjælp behov.

    Hallelujah....

  77. Tina.
    9. Jul 2007 07:00
    77

    Many: Jeg er ikke sikker på at jeg forstår dig, men jeg kan mærke at jeg bliver væmmelig i dit selskab. Det har jeg egentlig ikke lyst til, så væmmelighederne stoppes herfra. Og ja, du "fik" mig, jeg blev ked af det. Tillykke med det.

  78. Lotte
    10. Jul 2007 00:46
    78

    Many - Fr- Møller - Anita...

    I joker gør i ikke?

    Hvis I ikke gør og Fr. Møller virkelig lider af kronisk depression og sådan, så skulle i kommentatorer have et los til helvede og tilbage igen...
    Sorry for den udtalelse. Jeg går ud fra, at I joker....og mente det naturligvis ikke sådan...
    Og det gør i heller ikke, vel?

    L :-(

  79. Anita
    10. Jul 2007 01:35
    79

    Lotte - jeg joker aldeles ikke og står ved hvert et ord, jeg har skrevet her. 100%!

    Hvis det er meningen at jeg skal have et los af helvede til og tilbage igen for at have startet med at sige pænt Nej tak til en kædebrevslignende leg og derefter følge med i debattens tråd, der røg ud af kædebrevsemnet, og dermed smed et link som blev forkastet af Møller selv (hvilket startede en lavine af kommentarer), so be my guest.

    Jeg forstår ikke lige hvad du vil med den udmelding Lotte, så du må gøre dig mere klar. Er det meningen at jeg skal tage et vist ansvar for Møllers depression på mig... eller hvordan?

  80. Lotte
    10. Jul 2007 10:30
    80

    "Er det meningen at jeg skal tage et vist ansvar for Møllers depression på mig... eller hvordan"

    Næ, for det kan man ikke. Møllers depression er Møllers ansvar. Jeg blev bare rystet da jeg læste den her tråd og tænkte: Ok hvis man ikke KAN sige noget positivt, så kan man som minimum blive væk. Eller bare takke nej og så skride..

    HVIS Fr. Møller er kronisk deprimeret og lider af panikangst, og det tyder bloggens efterhånden lange liv på, er tilfældet, så er hendes samlede livskvalitet væsentlig dårligere end din. Alene det burde udløse tilbageholdenhed fra din side. Og ja, jeg ved godt at hun selv er en børste fra tid til anden. Ikke desto mindre var der intet i DENNE tråd der direkte kunne udløse den slags svar som dig og Many gav hende. Det er bare tyndt. Fordi man jo som sagt KAN blive væk, hvis man mener damen er fuldstændig idiot...

    L :-)

  81. Anita
    10. Jul 2007 10:44
    81

    Lotte - tak for svaret, som jeg bedre forstår efter en forklaring.

    Tro mig når jeg siger, at der ikke er noget jeg hellere vil her, end at holde min kæft lukket (pardon my french) og det lykkes mig også i langt de fleste tilfælde og især, når min holdning ikke matcher Møllers. Det er nemlig på sådanne tidspunkter, vi ofte banker panderne sammen, fordi vi ikke magter at tale det samme sprog.

    Det er meget muligt at Møller er syg og skrøbelig, men ikke mere syg, end at hun kan give et fur til højre og venstre og når man så vælger at gøre det i offentlighed, så må man også forvente svar på tiltale og som jeg skrev i en tidligere kommentar, så er det ikke helt løwn at modstand avler modstand.

    Hvad andre har sagt og skrevet her og der, blander jeg mig absolut helt udenom.

  82. Lotte
    10. Jul 2007 10:54
    82

    Modstand avler kun modstand, hvis man vælger at det skal avle modstand. Som sagt, man kan blive helt væk. Man kunne jo også vælge at være ligeglad?

    For det er også en sandhed at fortrængning (at man bliver væk) skaber tolerance. Møllers blog er i det samlede billede ligegyldig.

    Og så kan jeg da ikke lade være med at undre mig over, at den invitation ikke blev betragtet som en udstrakt hånd.
    Jeg TROR det er fordi, man har vænnet sig til at Fr. Møller er en nar....og hvordan kommer man lige ud over sådan et prædikat?

    Ps. Fr. Møller du ER en nar fra tid til anden. På linie med ALLE andre mennesker *G*

  83. Anita
    10. Jul 2007 11:07
    83

    Lotte - jeg er som oftest ligeglad og det mener jeg virkelig!

    Jeg er bare ikke ligeglad, når et Nej ikke accepteres for, hvad det er, og det var dét, denne tråd startede med. Om det var en udtrakt hånd skal jeg ikke kunne sige, men jeg forlanger at blive respekteret, når jeg vælger at sige fra overfor noget, som jeg ikke har den ringeste lyst til at medvirke i.

    Jeg er før blevet opfordret til at holde min mund herinde (ikke af Møller selv, skal jeg lige nævne) og det tror jeg også er det klogeste træk. Det betyder bare ikke, at jeg skaber tolerance, for der vil altid være udgydelser på dette valkyrie-site, der strider imod min holdning til tingene og som jeg ikke kan tolerere/acceptere og sådan er der jo så meget.

    Måske skulle jeg lade dette være det sidste ord, jeg skriver herinde. Jeg tror det ... :o)

  84. Fr. Møller
    10. Jul 2007 12:10
    84

    For dælen da osse!! Jeg er IKKE kronisk deprimeret; havde det været tilfældet, havde jeg sgu stukket hovedet i gasovnen for længe siden. Jeg er "bare" hele tiden og konstqnt i farezonen for at udvikle en depression. Det hænger sammen med stress og panikangst og alt det andet, jeg sådan har gået og hygget mig med den sidste halve snes år.

    Og så er det mig sgu en gåde, at et harmløst blogmeme - herunder opfordringen til at deltage i spøgen - kan være så problematisk for nogen...

  85. Lotte
    10. Jul 2007 12:14
    85

    Jeg ved ikke en skid om, hvorvidt du er kronisk det ene eller andet :-)
    Jeg bed bare, at du "hygger" dig med panikangst og det er en tung sag at "hygge" sig med.

    Jeg forstår godt, hvordan de damer kan tage det ilde op. Det er sku da fordi du selv er en bisse Fr. Møller. Du er også med til at lære andre mennesker, hvordan de skal reagere på dig. Hvad der imidlertid ikke forsvarer, at man bare kan holde sig væk.

  86. Susanne
    10. Jul 2007 12:48
    86

    "Og så er det mig sgu en gåde, at et harmløst blogmeme - herunder opfordringen til at deltage i spøgen - kan være så problematisk for nogen..."

    Fr. Møller, det blev det vel også kun, fordi du ikke kunne tage et venligt nej for et nej, men absolut skulle klemme personlige kommentarer ud mellem sidebenene, istedet for bare at lade nej'et stå alene. Havde jeg været Anita, var jeg edderb......... blevet flintrende hamrende rasende over at skulle lægge "ryg" til dine kommentarer og udråbes til krukke, bare fordi jeg sagde nej tak til din lille sommerspøg.

    Ind imellem får man svar som man råber i skoven...!

  87. Fr. Møller
    10. Jul 2007 13:17
    87

    Nu må du sgu lige. Hvad er det dog for noget sludder, at jeg ikke "kan tage et nej for et nej". Jeg har sørme da hele tiden fastholdt, at det naturligvis - hvad skulle det ellers være - var aldeles frivilligt, om folk ville deltage i sommerspøgen eller ej. Det var ikke mig der prøvede at intellektualisere den ud over alle grænser.

  88. Mokken
    10. Jul 2007 13:52
    88

    Well, well, well...

    Jeg tyggede mig stille og roligt igennem samtlige kommentarer og måtte gang på gang samle kæben op i ren og skær forundring over, hvordan et simpelt tag til en (i øvrigt helt igennem ligegyldig og intetsigende) blogmeme dog kunne afstedkomme spydigheder af den kaliber...

    Anita sagde pænt nej tak - og Fr. Møller var vel nok hurtig til at håne...

    Many sagde hverken pænt nej eller ja men valgte i stedet at gå i flæsket på Fr. Møller - i en tone, der ikke kan være nogen værdig. Tal om at tage en lillefinger og slå igen med flad hånd! Nedrigt, uværdigt og tåbeligt...

    Ingen vinder her - som det så oftest er tilfældet, når blogbølgerne går højt.

    Kan ikke lade være med at tænke, hvad der var sket, hvis de damer var blevet tagget af én, de ikke havde samme forkrøblede forhold til, som de har til Fr. Møller...

    Anita havde nok takket pænt nej under alle omstændigheder (for det ER altså virkelig en uinteressant meme :o) ...) - og så var den skid nok fordampet uden yderligere spor.

    Many havde vel taget imod invitationen og stille og roligt udfyldt og sendt videre - eller måske takket stille og roligt nej. Vi ved det ikke, for det eneste, der fremgår her, er, at hun tager memen som en åben invitation til at køre videre af et spor, hun skinhelligt selv bedyrer, hun ikke ønsker at følge...

    Er ret sikker på, at de hér på stedet opståede disputer ikke ville have fundet sted andetsteds i blogland...

    Og det er nok dét, man kunne ønske, at nogen lige overvejede en ekstra gang!!!

  89. Susanne
    10. Jul 2007 14:25
    89

    Fr. Møller - denne gang er det dig der lige må sgu lige....! Du kunne jo netop ikke bare tage Anitas nej for et nej? Til Irenes svar er du åh så sød og "det er suverænt dit valg" - samtidig med at Anita kaldes en krukke for SIT suveræne valg til ikke at deltage i din sommerspøg.

    Ydermere skriver du selv længere nede, at du ligefrem forudså reaktionen fra /many - med andre ord - du anglede selv efter diskussionen - vel for diskussionens skyld, så?? For hvorfor ellers udvælge sig blogger(e) du har negative forventninger til? Det er for gennemskueligt .... og jeg synes egentlig også det er lidt for ynkeligt for din normale standard.

    Jeg tror Mokken har rigtig meget fat i noget gedigen sandhed der - om forudfattede meninger og holdninger til hinanden...... Men mokker har det nu også med at være ret kloge ;-)

  90. Fr. Møller
    10. Jul 2007 15:33
    90

    Du overfortolker fuldstændig... Jeg blev tagget til et temmelig uinteressant meme. En del af opgaven var at tagge otte andre. Det blev til otte blogadresser, jeg tilfældigt kunne huske/let finde frem til.

    En af de taggede melder så høfligt. Jeg svarer ikke mindre høfligt, at det da er helt i orden, men at jeg ikke havde villet være Spielverderber (og derfor havde tagget de stakkels mennesker...).

    Og ja, /manys reaktion var forudsigelig. Imidlertid vælger jeg altid at tro på det bedste i andre mennesker, derfor fik hun chancen for at vise, at hun måske ikke var så humorforladt og forudsigelig. Den kunne hun ikke bruge - fred være med det.

    Andet eller mere ligger der overhovedet ikke i det, og jeg fatter ikke, at nogen gider blive ved at problematisere det.





  91. /many
    10. Jul 2007 16:49
    91

    Hør Møller - havde du ikke lige lovet os en stille stund de næste par uger?

  92. Fr. Møller
    10. Jul 2007 16:55
    92

    /manay - som så ofte ved jeg desværre ikke, hvad du fabler om...

  93. /many
    10. Jul 2007 17:00
    93

    Nej, det er også lang tid siden du skrev dette pauseindlæg:
    http://valkyrien.smartlog.dk/jeg-ville-s--gerne-post104025

  94. Fr. Møller
    10. Jul 2007 17:14
    94

    Nej, det er ikke særlig længe siden. Det kan så undre, at du vælger at kommentere det indlæg i forbindelse med et andet indlæg. Det må du helt selv om. Du må også selv om, hvorvidt du læser med her. Som andre allerede så venligt har fortalt dig, er det ikke noget, du behøver gøre. Og da det tydeligvis generer dig, forstår jeg egentlig ikke, at du gør det...

  95. /many
    10. Jul 2007 17:43
    95

    Uha da, som du kan. Jeg undrede mig såmænd også bare over din aktivitet, når du nu havde stillet Folket™ en pause i udsigt. Men humøret er åbenbart for opadgående igen. Det er da dejligt for dig :o)

  96. Fr. Møller
    10. Jul 2007 18:08
    96

    /many - jeg kan ikke rigtig bruge din sarkasme til noget. Spørgsmålet er vel, om du selv kan... Du bruger uforholdsmæssigt meget energi på at interessere dig for mit humør. Det er generelt udmærket . Jeg er bare meget træt for tiden og valgte at bruge min blog til at informere min omverden om, at det næste par uger skal ingen forvente nogen større, udfarende aktivitet fra min side.

  97. /many
    10. Jul 2007 18:16
    97

    Og den er så mirakuløst kommet tilbage - aktiviteten. Og det er da dejligt :o)

  98. Fr. Møller
    10. Jul 2007 18:20
    98

    Gudfader nej... At bevæge ti fingre på et tastatur kræver sgu ikke særlig meget energi...Da slet ikke, når man har 30 års rutine i blindskrift..

  99. Tina.
    10. Jul 2007 20:27
    99

    Hej Mokken.

    Jeg følger dig et stykke ad vejen: "Ingen vinder her - som det så oftest er tilfældet, når blogbølgerne går højt". Men din vurdering af de forkrøblede forhold, må være din egen oplevelse. Lad være med at vurdere vores forhold til andre mennesker, vi ved godt selv hvad vi føler.. eller JEG gør - du er sandsynligvis velmenende, men altså ikke kompetent til at vurdere hvad jeg føler, ok?

    Håber du fik kæben på plads?

    vh.

  100. Tina.
    10. Jul 2007 20:37
    100

    Many. Du virker altså ikke oprigtig. Kl.16:49 og 17:43 udtrykker du glæde over at Fr.Møller holder pause. Allerde kl. 18:16 udtrykker du glæde over at det før glædede nu er slut. Jeg tror altså at du lyver i dine indlæg Many.

    vh.

  101. /many
    10. Jul 2007 20:56
    101

    Måske har du fundet din fremtidige næringsvej på arbejdsmarkedet, Møller. Måske kan du ernære dig med fx korrektur, renskrivning eller tastearbejde og dermed undgå at blive tvunget ud af hjemmet og blive fri for førtidspensioneringen.

    @Tina: Nå, tror du det? Vil du have en lille hat af papir ? :o)

  102. Mie
    10. Jul 2007 21:21
    102

    @tina: jeg tror, du misforstår... Jeg har været i blogland i umindelige tider - og lisså længe har der været bloggere, der af den ene eller anden grund har set sig mugne på hinanden. Når dét sker, fortsætter striden og bitterheden som regel i det uendelige - tilsyneladende uden, at nogen af parterne egentlig forsøger at forstå hinanden - som det nu er tilfældet med /many og Fr. Møller i nærværende tråd.

    Har jeg på noget tidspunkt ytret mig om, hvad du føler? Det tror jeg ikke...

    Og naturligvis er min vurdering af tingene min egen oplevelse! Man oplever, derefter vurderer man... Sådan er det nok for alle? Og jeg er vel kompetent til at <i>vurdere</i>, hvad du føler. Jeg er ikke kompetent til at <i>vide</i>, hvad du føler. Stor forskel.

    Man kunne jo, hvis man ville, i stedet anfægte din viden om mine bagvedliggende (velmenende - måske/måske ikke) grunde til at kommentere med...

    Og nej, kæben slæber stadig henad gulvet, for uhyrlighederne fortsætter da åbenbart...

    I øvrigt var min kommentar på intet tidspunkt rettet mod dig, Tina - du vælger selv at føle dig ramt!

  103. karina
    10. Jul 2007 23:24
    103

    Nåmmen jeg vil da bare takke for ustyrlig god underholdning!!! Hold da kæft - at I gider...

  104. Tina.
    11. Jul 2007 00:38
    104

    @Mie: Jeg oplever mig ikke ramt, og jeg oplever heller ikke mit forhold til Fr. Møller som værende forkrøblet. Jeg mener heller ikke at længden af bloglæsning gør en forskel på, om det læste er mere "rigtigt" fordi man har deltaget i umindelige tider. Men jeg kan følge dig i, at stridighederne fortsætter i det uendelige. Jeg er jo selv en del af det.

    Jeg kunne nu godt mærke at din kommentar ikke var rettet mod mig. Det betyder dog ikke at lader være med at kommentere på, hvad jeg finder interessant. Og det fandt jeg at din kommentar var, og er. Og tak for den :-)

    vh.

  105. Fr. Møller
    11. Jul 2007 11:03
    105

    Kors i r*ven - over 100 kommentarer til noget så ligegyldigt som en opfordring til at deltage i et harmløst meme. Sommetider tænker jeg, at jeg vist ikke er den eneste, der seriøst trænger til at få mig et liv :-).

  106. Mie
    11. Jul 2007 12:36
    106

    *G* Du har ret, Fr. Møller - det erda til at flække af grin over...

    Har i øvrigt gået og undret mig - et meme eller en meme? Og hvad er det for et underligt ord i det hele taget... Må vist undersøges...

    Har kastet en 25-øre i egen andedam - og det gik der ingen flig af mig for ;o)

  107. Karina
    11. Jul 2007 12:55
    107

    Jeg må hellere rette mit "kæft - at I gider" til "TAK for at I gider"!!!! (O:

    Må da indrømme, at det er glimragende underholdning til de stille stunder på jobbet....

  108. Fr. Møller
    11. Jul 2007 13:11
    108

    Fint, Mie. Du plejer i grunden også at udmærke dig ved at have begge ben solidt plantet i den skånske muld.

    Jeg er kommet frem til, at det sprogligt må hedde ET meme. Det er ikke noget, jeg belæg for - blot noget med frekvens af sprogligt køn. Altså intet-, fremfor fælleskøn... Derudover er det bare noget, man rundkaster til almindelig underholdning. Noget man kan gribe eller lade ligge. Sådan plejer jeg bare at gøre. Jeg har også sommetider selv grebet uden direkte opfordring - bare fordi jeg havde tid. Men det er vist "finere" at blive "tagget"...

    Og nu blev jeg så opfordret til at "tagge" otte andre. Det kommer sgu en kjende bag på mig, at det dernæst skal såvel intellektuali- som problematiseres som ind i Helvede...

  109. Karina
    11. Jul 2007 15:28
    109

    Kan man kun blive "tagget" ved at have en blog? Ja, nok et dumt spørgsmål, men jeg vover det alligevel...

  110. Fr. Møller
    11. Jul 2007 15:45
    110

    Som sådan vist ja. Fordi konceptet fordrer egen URL at boltre sig på, Men som udgnangspunkt kan jeg egentlig ikke se noget problem i evt. at låne. Jeg låner da f.eks. gerne ud.

  111. fivetosix
    11. Jul 2007 17:15
    111

    Uden at være skråsikker ;-) Mener jeg at vide at meme står for migmig !
    Blogs er vel egentlig startet op i engelsk sprogede lande, og meme's omhandler også oftest/om ikke altid oplysninger om blogholderen.

  112. Irene
    11. Jul 2007 18:39
    112

    http://en.wikipedia.org/wiki/Meme

  113. fivetosix
    11. Jul 2007 19:19
    113

    Eller ;-)

    http://en.wikipedia.org/wiki/Internet_meme

  114. Donald
    12. Jul 2007 19:57
    114

    Da der er så mange kommentarer (114 pr. nu) så synes jeg at det er nødvendigt at skrive en mere.

    For at hjælpe Fr. Møller og Co. lidt på hvad de 8 ting, vi gerne vil vide noget om, er for nogen, har jeg udarbejdet en slags Geopardy spørgsmål ud fra 8egitzes geniale text:

    1. Hvilke af dine for-forældre har 8 af hvad?
    2. Hvad er dine lykketal og har de noget med 8 at gøre?
    3. Hvordan har 8 påvirket din skæbne?
    4. Hvordan er dit forhold til 8 kroner?
    5. Har du oplevet kærlighed mere end 8 gange
    (evt. tillægsspørgsmål: hvordan var det?)
    6. Hvad ser du når du ikke ser 8-taller?
    7. Hvad er din mening om sunde råd?
    8. Har din uddannelse noget med tallet 8 at gøre?
    9. Hvad synes du om motion?

    Jeg fik betegnelsen "rebel" efter at have forsøgt at svare på disse spørgsmål.

    Jo! Meme (hvad mon det betyder? Mig mig? Og atter 8 gange mig?) er rigtignok
    en sjov størrelse, og du kan se nogle fantastisk gode svar rundt omkring, kære læser, hvis du går til toppen her eller til vampyrpingvinen http://vampyrpingvin.blogspot.com/2007/07/tal-for-mig-selv.html
    eller måske hos beologen.xtrablog.dk.

    Jeg har slet ikke overblik over, hvor mange der har ladet sig inspirere af denne underlige "kommando" - skriv 8 ting om dig selv. Det er jo egentlig ganske uskyldigt men fantastisk, hvad der er kommet ud af det!

  115. Fr. Møller
    12. Jul 2007 21:38
    115

    Jeg synes også, der er kommet en del interessante svar. Resten kan jeg kun ryste på mine svagt grånende lokker over :-).

    Og så - for spøgens skyld...

    1. Hvilke af dine for-forældre har 8 af hvad?
    Indtil flere af dem havde otte børn eller flere.

    2. Hvad er dine lykketal og har de noget med 8 at gøre?
    Jeg har ingen lykketal, men kan huske, at første gang jeg som barn vandt noget til andespil i Roerslev Forsamlingshus, var det på nummer 74. Det var i øvrigt en hel hamburgerryg. Jeg kan ikke lide hamburgerryg, så den blev solgt på auktion vist for den fyrstelige sum af 30 kroner. Og selv om min farmor havde betalt spillepladen, måtte jeg selv beholde pengene...

    3. Hvordan har 8 påvirket din skæbne?
    Ikke i en grad, jeg har bemærket. Havde du derimod sagt "sex" *G*

    4. Hvordan er dit forhold til 8 kroner?
    At så mangler der lige 25 til en pakke smøger

    5. Har du oplevet kærlighed mere end 8 gange
    Ork ja - der findes heldigvis så mange slags kærlighed.
    (evt. tillægsspørgsmål: hvordan var det?)

    6. Hvad ser du når du ikke ser 8-taller?
    Sommetider nogen, der er ude med syv-tallet. Andre gange nogen, der håber at få pudset et-tallet...

    7. Hvad er din mening om sunde råd?
    At afsenderne måske sommetider burde følge dem, inden de giver rådene til andre...

    8. Har din uddannelse noget med tallet 8 at gøre?
    Har da fået en del ottetaller som karakter - var temmelig doven i skolen.

    9. Hvad synes du om motion?
    Ikke godt.

Tags

Arkiv

Relaterede